[40K HALLOWEEN EVENT] NIGHT OF THE PLASTIC DEAD
5 posters
Page 1 of 2
Page 1 of 2 • 1, 2
BRAINSSSSSS...
[40K HALLOWEEN EVENT] NIGHT OF THE PLASTIC DEAD
ZATERDAG 31 OKTOBER 2015
11:00 - 16:00
REGELS: https://www.dropbox.com/s/mikavimzeu056bz/NotPD_rules_PF.pdf?dl=0
DEELNEMERS
- vloerbrood
- Thunderlions
- ShasODerpy
- Nagerash
- Thy name here
Last edited by BrookM on Tue Oct 27, 2015 8:40 am; edited 4 times in total
Re: [40K HALLOWEEN EVENT] NIGHT OF THE PLASTIC DEAD
HALLOWEEN SPECIAL BIJ 'T LAB
Deze wereld is stervende. Vreemde stormen heersen over de lucht, de beelden van heiligen laten tranen van bloed vrij vloeien en de doden zijn rusteloos, nogal agressief en heel, heel erg hongerig! Terwijl iedereen met man en macht de wereld aan het evacueren is rest er nog een ding te doen voordat jullie kunnen vertrekken. De vraag is.. zijn jullie dapper genoeg om deze missie te volbrengen?
Oh wacht, jullie zijn geen Space Marines!
Ha, gekke ikke, jullie hebben geen keus hierin! Dit is een missie die jullie moeten doen, of jullie het nu leuk vinden of niet! Maar wacht, jullie zijn wel veteranen van de Imperial Guard. Jullie hebben het ergste wat het universum tegen jullie aan heeft gegooid overleeft waar duizenden anderen stierven. Jullie hebben de ervaring en de vaardigheden om misschien te slagen waar anderen gefaald hebben.
WAT?!
Het scenario dat ik vorig jaar runde was een groot succes en heb ik de ideeën die ik daar heb opgedaan ten harte genomen voor het grote Halloween evenement van 2015. Dus, dit jaar wil ik een Halloween scenario gaan runnen met een vertrouwt 40k tintje en setting waar iedereen zich hopelijk wel in kan vinden: NIGHT OF THE PLASTIC DEAD!
Enfin, het is niet de meest originele titel, maar deze moet hopelijk wel duidelijk maken waar het allemaal om gaat: Zombies schieten in 40k! Need I say more?
Iedere speler heeft tot zijn of haar beschikking een Imperial Guard veteran, waarmee men de strijd aangaat met de zombie hordes van Hive Ironcrystal Secundus. Jullie moeten samen een weg door de massa's doden heen vechten om jullie missie te volbrengen, het lot van de wereld hangt hier vanaf!
WANNEER EN HOE LAAT?
Het evenement zal plaatsvinden op zaterdag 31 oktober, oftewel.. op Halloween!
Het scenario zal lopen van ongeveer elf uur tot vijf uur, met daartussenin uiteraard ruimte voor een pauze en dergelijke.
WAT MOET IK MEENEMEN?
Er is niet veel nodig om mee te doen aan het evenement:
● Een (1) Imperial Guard mini*
● Een paar dobbelstenen
● Een meetlint
● Een gevoel van avontuur / survival instinct / geen concept van zelfbehoud**
* Mensen die geen Imperial Guard minis hebben, geen paniek! Zie volgende update voor meer info hierover.
** Doorstrepen wat niet van toepassing is!
WEDSTRIJD
Zoals met vorige speciale evenementen die in de winkel gerund zijn zal er ook ditmaal een kleine schilder / conversion wedstrijd gehouden worden om te zien wie oh wie de mooiste, stoerste veteran in elkaar heeft geflanst en geschilderd.
De regels zijn simpel: Iedere deelnemer mag meedoen met de wedstrijd, mits het model de Imperial Guard veteran is waar je ook mee gaat spelen. Daarnaast moet het model WYSIWYG zijn, dus als je een model met een shotgun of bolter wilt spelen, dan moet deze ook echt dat wapen in de hand of op de rug hebben.
De winnaar word ditmaal bepaald door middel van stemmen, waarbij iedere deelnemer en toeschouwer een stem mag uitbrengen. De winnaar van de wedstrijd wint een emmer met snoep en mag een grabbel doen in mijn lunchbox of junk. Maar vrees niet andere deelnemers, jullie zullen ook een zoete versnapering krijgen in vorm van een kleine goodies bag.
Volgende week worden de regels voor het evenement hier gepost, meer informatie over de mini's zelf en een conversion workshop schema.
REGELS
Zoals al eerder beloofd was, bij deze de regels voor het evenement. Lees deze even goed door, want het scenario zal een aangepaste vorm van de normale 40k regels gaan gebruiken, met een sterke nadruk op veel geknal, explosies en andere leuke chaos, een beetje zoals de oude arcade games waar je niet om de tien tellen door een cutscene heen geleid word door een of andere artiest die een verhaal moet en zal vertellen over Illuminatie en kartonnen dozen.
Daarnaast, denk even goed en lang na over wat voor veteran je wilt gaan gebruiken, want je mini moet WYSIWYG zijn als je mee wilt doen met de schilderwedstrijd.
WORKSHOP
Uiteraard speelt niet iedereen Imperial Guard of heeft men een berg aan Imperial Guard bits en kits tot zijn of haar beschikking. Daarom word er een tweetal keer voordat het evenement zelf plaats zal vinden een zondagmiddag gereserveerd om een kleine workshop te hosten waar men aan de slag mag gaan met een grote verzameling bits en onderdelen om zelf een uniek model in elkaar te flansen voor dit alles. Vrees niet, het merendeel van de opties en wapens die in het document vermeld worden zullen beschikbaar zijn voor de mensen die wat anders willen dan de standaard lasgun.
Daarnaast zal er ook een aantal boeken en dergelijke voor jullie klaarliggen met daarin voorbeelden, ideeën en concepten van verscheidene regimenten om jullie op weg te helpen met het creëren van jullie eigen, unieke veteran. Want niet iedereen hoeft een saaie Cadian of Catachan te spelen. Waarom niet eens wat anders? Dit kan een Hive Worlder zijn die eerst in een bende heeft gevochten, een high-tech Forge World fabricator prime guardian, of een vreemde steampunk soldaat van een wereld die aardig achterligt qua technologie.
Mensen die wel willen meedoen, maar of niet de tijd hebben om een workshop bij te wonen, of geen Imperial Guard mini's tot hun beschikking hebben, of geen zin hebben in het maken van een mini, laat even van te voren weten dat je alsnog wilt meedoen met wat voor wapen, dan word er op de dag zelf extra mini's meegenomen voor jullie.
De eerste workshop zal plaatsvinden op zondag 27 september en de tweede op zondag 25 oktober.
Last edited by BrookM on Tue Sep 15, 2015 6:21 am; edited 1 time in total
Ik ben bezig met het maken van een stoere veteraan. Hij is bijna af om zeker te zijn dat hij WYSIWYG welke veteraan moet ik gebruiken ?
De Veteraan uit:
De Company command squad of uit de veteran squad, mag je doctrines geven ?
En ik neem aan dat het geen sageant zijn of wel ?
De Veteraan uit:
De Company command squad of uit de veteran squad, mag je doctrines geven ?
En ik neem aan dat het geen sageant zijn of wel ?
vloerbrood- Posts : 426
In de vorige post zit een link naar de regels voor dit alles, die zowaar antwoord zal geven op je vragen, lees deze even op je gemak door: https://www.dropbox.com/s/mikavimzeu056bz/NotPD_rules_PF.pdf?dl=0
Maar snel in het kort, een veteran mag kiezen uit.. Lasgun, shotgun of ccw. Daarnaast heeft een veteran altijd een laspistol, flak armour en twee (2) frag grenades.
Daarnaast, als de veteran kiest voor de Looter perk, kan je ook een van de volgende wapens kiezen i.p.v. de normale keuzes: Bolter, alien rifle of archeotech rifle.
De andere perks zijn..
* Agile –You have Fleet and Move Through Cover.
* Badass –You are Fearless.
* Berserker Charge –You have Rampage.
* Grenadier–You have a 4+ armour save, but always move as if going through difficult terrain.
* Gunfighter –You exchange your primary weapon for a second laspistol and gain Chain Fire.
* 0-1 Medic –You can restore lost wounds and revive downed comrades (see next page).
* Penal Scum –You have Feel No Pain (5+).
* Sharpshooter –You may re-roll all 1's once when rolling to hit when shooting.
el edit.
Als voorbeeld, mijn veteran heeft een shotgun en de Sharpshooter perk.
Maar snel in het kort, een veteran mag kiezen uit.. Lasgun, shotgun of ccw. Daarnaast heeft een veteran altijd een laspistol, flak armour en twee (2) frag grenades.
Daarnaast, als de veteran kiest voor de Looter perk, kan je ook een van de volgende wapens kiezen i.p.v. de normale keuzes: Bolter, alien rifle of archeotech rifle.
De andere perks zijn..
* Agile –You have Fleet and Move Through Cover.
* Badass –You are Fearless.
* Berserker Charge –You have Rampage.
* Grenadier–You have a 4+ armour save, but always move as if going through difficult terrain.
* Gunfighter –You exchange your primary weapon for a second laspistol and gain Chain Fire.
* 0-1 Medic –You can restore lost wounds and revive downed comrades (see next page).
* Penal Scum –You have Feel No Pain (5+).
* Sharpshooter –You may re-roll all 1's once when rolling to hit when shooting.
el edit.
Als voorbeeld, mijn veteran heeft een shotgun en de Sharpshooter perk.
Hey allemaal, aanstaande zondag is er een veteran workshop, voor de mensen die geen Guard bits of minis hebben maar wel willen meedoen. Laat even weten of je erbij bent of niet, dan weet ik of ik straks wel of niet een hele middag Mark loop te vervelen met mijn onaangenaam gestaar.
el edit.
Ik wacht de resultaten af tot zaterdag avond, als er dan niemand komt blijf ik gewoon thuis.
el edit.
Ik wacht de resultaten af tot zaterdag avond, als er dan niemand komt blijf ik gewoon thuis.
Last edited by BrookM on Fri Sep 25, 2015 6:11 am; edited 1 time in total
Natuurlijk kan ik op beide data niet
Zou je misschien wat simpele bits (lijf, hoofd, shotgun...) bij Mark kunnen achterlaten zodat ik mijn veteran thuis kan maken? Ik wil er wel graag bij zijn namelijk!
Zou je misschien wat simpele bits (lijf, hoofd, shotgun...) bij Mark kunnen achterlaten zodat ik mijn veteran thuis kan maken? Ik wil er wel graag bij zijn namelijk!
Thunderlions- Champion of Humanity
Ik ben helaas a.s. zondag afwezig...
Even kijken of ik een andere keer nog wat bits van je kan grabbelen
Even kijken of ik een andere keer nog wat bits van je kan grabbelen
ShasODerpy- Self-proclaimed Hero of the Tau Empire
@Thunderlions, ik schiet je zo een PM
@ODerpy, ik ben misschien ergens deze week of volgende nog in het Lab (ein-de-lijk twee weken vakantie), hangt net even van het weer af en zo.
@ODerpy, ik ben misschien ergens deze week of volgende nog in het Lab (ein-de-lijk twee weken vakantie), hangt net even van het weer af en zo.
Ik was wel van plan te komen. Ik heb natuurlijk geen fodder guard thuis liggen.
Nagerash- Posts : 81
Okay, dan ben ik er morgen van ongeveer twaalf tot drie.
Ik heb m'n veteraan af hij is niet helemaal WYSIWYG want hij had een flamer + bijl voordat ik wist dat hij die niet mocht hebben. Maar is wel supper gaaf. Mijn brandweer met hanenkam gaat deuren in schoppen.
Oh jee, oh jee, oh jee, ik heb zojuist te horen gekregen dat er morgen een Magic! toernooi aan de gang is, dus sorry mensen, ik verschuif de workshop met een week.
geen probleem. dan komt dat bouwen wel een andere keer
Reminder, morgen 4 oktober is er van 12:00 tot 17:00 een veteran workshop.
Daarnaast, wil je meedoen op de dag zelf, laat het even weten, anders krijg je geen goodie bag!
Daarnaast, wil je meedoen op de dag zelf, laat het even weten, anders krijg je geen goodie bag!
Ik kom morgen langs om ff te knutselen.
Uitstekend, ik ben gewoon de hele dag aanwezig dan, om de Tau (hopelijk) een nieuw set kieuwen in te snijden.
Het is wel misschien handig als je zelf een mesje en ander gereedschap wat je normaal gebruikt meeneemt.
Het is wel misschien handig als je zelf een mesje en ander gereedschap wat je normaal gebruikt meeneemt.
Okay, aanstaande zondag is er weer een workshop gepland, zijn er nog mensen die hier interesse in hebben?
Final reminder en al dat andere spul, het evenement zal aanstaande zaterdag lopen van ongeveer 11:00 tot 16:00, met uiteraard tussendoor een pauze. Mocht het zijn dat je later pas kan aanschuiven, geen probleem, daar is aan gedacht.
heel misschien moet ik wat eerder weg. Maar dat is dan wel te regelen.
Ik ben erbij, heb eindelijk tijd XD
En als je dat niet had dan komen we je halen, of je het nou wilt of niet.
Hahaha, goed excuus
Zijn we echt van 11 tot 16:00 bezig of is er een grote kans dat we om zeg 2 uur al klaar zijn en daarna (als we er toch allemaal zijn ) nog een potje 40k kunnen spelen met een niet al te groot punten aantal ?
Page 1 of 2 • 1, 2
Similar topics
» Sunday Funday 2 November - Night of the Plastic Dead
» Plastic Khorne Bloodthirster
» Plat paars plastic
» Plastic Horus Heresy marines komen er aan!
» Two-on-two event!
» Plastic Khorne Bloodthirster
» Plat paars plastic
» Plastic Horus Heresy marines komen er aan!
» Two-on-two event!
Page 1 of 2