Utrecht Minotaurs
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Apocalypse battle 2015/2016

+6
Staal
Thunderlions
Nagerash
vloerbrood
Timothy
ShasODerpy
10 posters

Page 1 of 5 1, 2, 3, 4, 5  Next

Go down

Apocalypse battle 2015/2016 Empty Apocalypse battle 2015/2016

Post by Timothy Sun Sep 13, 2015 4:01 am

Apocalypse battle 2015/2016 1003834_484294564990274_1353940333_n

Er zijn weer plannen voor awesome Warhammer 40K Apocalyps battle!

Deze post is er om er achter te komen hoeveel mensen mee willen doen aan deze veel te epische battle. Dus ben je er dit jaar weer bij, of heb je hem vorig jaar gemist, geef je dan nu op!

Als je graag mee wilt doen wil ik graag het volgende van je weten:
Hoeveel punten kan je fielden?
Welk leger of legers wil je fielden?
Ben je in de mogelijkheid om zowel de zaterdag als de zondag er te zijn?

Verder wordt er van iedereen die zich opgeeft verwacht dat hij bekend is met de regels uit het regelboek en zijn eigen codex. Dit is van groot belang om een beetje vaart in de battle te houden, want er is geen tijd op steeds alles op te moeten zoeken.

Hieronder vindt je belangrijke informatie over het evenement:

Datum: 30 & 31 januari (voorlopige datum)
Duur: 2 dagen (zaterdag en zondag)
Locatie: Het Lab
Punten 3.000
Sanrio: nader bekend te maken
Team indeling: nader bekend te maken

Mochten er eventuele vragen zijn dan hoor ik het graag!


Team Imperium
BrookM - Imperial Knights & Solar Auxilia
Staal - The Imperials
Vloerboord - Inquisition
Thunderlions - Space Marines

Team Xenos
Timothy - Eldar, Dark Eldar and Harliquins
RagDMezzegis - Eldar & Tau
Nagerash - Necrons
ShasODerpy - Tau

MISSION 1.1 [updated 10-10-15]

ARMY CONSTRUCTION

An army must be constructed using all official rules and the following:
Including Codexes, Data Slates, Formations, and current Forge World units and army lists from: 
Imperial Armour Volume One (Second Edition) - Imperial Guard (2012)
Imperial Armour Volume Two (Second Edition) - War Machines of the Adeptus Astartes (2013)
Imperial Armour Volume Three (Second Edition) - The Taros Campaign (Tau, Imperial Guard and Space Marines) (2013)
Imperial Armour Volume Four - The Anphelion Project (Second Edition) (Tyranids, Imperial Guard and Space Marines) (2014)
Imperial Armour - The Siege of Vraks[1] (Death Korps of Krieg, Dark Angels, Space Marines & Chaos Renegades) (2015) (vervangt  Volumes Five, Six and Seven. It is also sometimes referred to as Imperial Armour 14.)
Imperial Armour Volume Eight - Raid on Kastorel-Novem (Orks, Elysian Drop Troopers & Raven Guard) (2010)
Imperial Armour Volume Nine - The Badab War Part One (Focusing on renegade and loyal Space Marine Chapters) (2010)
Imperial Armour Volume Ten - The Badab War Part Two (Focusing on renegade and loyal Space Marine Chapters) (2010)
Imperial Armour Volume Eleven - The Doom of Mymeara (Eldar vs Imperial Guard, Space Wolves) (2011)
Imperial Armour Volume Twelve - The Fall of Orpheus ( Necrons, Death Korps of Krieg & Space Marines) (2013)
Imperial Armour Volume Thirteen - War Machines of the Lost and the Damned (Chaos Renegades) (2014)
Imperial Armour Aeronautica (Update and compilation of fliers and anti-aircraft units) (2012)
Imperial Armour Apocalypse (2013) (Updates Apocalypse material for 6th and 7th edition Warhammer 40,000. Not to be confused with the identically named older versions )

Apocalypse (2013) achter in het boek Warzone Armageddon Wars  Orks vs Imperium
Apocalypse: War Zone Damnos (2013) Space marines & Necrons
Apocalypse War Zone: Pandorax (2013) Chaos vs Guard, Dark Angels & Grey Knights
Apocalypse War Zone: Valedor (2014) Eldar , dark eldar Tyranids
Apocalypse  Warzone Damocles (2014) - Tau vs Guard, White Scars, Raven Guard & Imperial Knights


Each side must select one of their Warlords to be their force's Warmaster.

IMPORTANT: Special characters duplicates are not allowed.

The use of units with experimental rules (which are not yet published in official documents) can be requested at the organization which will determine whether they are allowed.

THE BATTLEFIELD
Set up the terrain for the battle in any mutually agreeable manner and then roll-off. The winning side divides the playing area into two roughly equal halves, by drawing a line from the shortest table edge to the opposite table edge. The border between the two halves does not have to be a straight line. The opposing side decides which half of the table each side will deploy in. Finally, Strategic Objectives are placed.

DEPLOYMENT
Both sides secretly bid (and write down) the number of units they will deploy on the battlefield. Neither side's bid may be less than a quarter, or more than half of the number of units in their army. For example, an army with 24 units would have to make a bid of between 6 and 12 units. Independent Characters, embarked units, and Dedicated
Transports count as separate units when working out how many units there are.

The side that bids lowest deploys first (in the case of a tie, roll-off to see who deploys first). Units may deploy anywhere in their deployment zone that is more than 12" away from the border between the two table halves. The number of units deployed must equal their bid. Any units not deployed are placed in Strategic Reserve.

Once the first side has deployed, the opposing side does likewise, deploying a number of units equal to their bid. After both sides have deployed, Infiltrators may deploy and Scouts may redeploy using their special rules.

FIRST TURN
The side that deployed first has the first turn, unless the opposing side can Seize the Initiative.

GAME LENGTH
The battle continues until the time limit is reached.

VICTORY CONDITIONS
The side that has the most Strategic Victory Points at the end of the game wins the battle. If both sides have an equal number of Strategic Victory Points then the battle is a draw.

GROUND CONTROL
Controlling a objective during the scheduled break rewards 1 strategic victory point. Controlling a objective at the end of the game rewards 2 strategic victory points.

GRAND CRUISER EJECTION SEATS
Roll a D6 at the start of each new game turn. If the result is less than the current turn number, place one Ejection Seat in the center of the table, Each Ejection Seat scatters 5D6" and has the following profile : S8 AP2 Large Blast. Each Ejection Seat houses a Relic, follow the main rulebook for how to control and move with the Relic. (worth 3 strategic victory points)

BONUS POINTS: Each is worth 1 strategic victory point.
1. First Blood: Per the book.

2. Linebreaker: Per the book.

3. Slay the Warlord: Per the book.

4. Big Game Hunter: At the end of the game, of all destroyed units, the player that destroyed the unit worth the most points wins this point.
Note: Independent Characters counts as their own unit, regardless of whether they are in another unit or not.

5. First Strike: Each player earns this point if they destroy an enemy unit in the first game turn.
Note: Both players can earn this point.

6. King of the Hill: The player with the most scoring or denial units at least partially within 6″ of the center point of the table wins this point.
Note: Independent Characters only count as a point for this objective if they are not in a unit. Note: Units in a transport do not count towards this objective unless they are disembarked from their transport.

MISSION SPECIAL RULES
Divine Intervention, Finest Hour
, Strategic Assets
Strategic Objectives
Strategic Reserves
Strategic Victory Points
Disasters TBA
Eldar Artifacts


ELDAR ARTIFACTS
Any infantry unit that is within 3" of an Eldar Artifact, must identify the nature of it by activating it at the start of each turn. To do so, the identifying unit’s controlling player must roll a D6 and consult the following table. (every Eldar Artifact counts as a objective)

1 - Power field. A unit that controls this Eldar Artifact receive a 3+ invulnerable save, and gains the Feel no pain special rule.

2 - Psychic Infusion.  A unit that controls this Eldar Artifact gain the Adamantium Will and Fearless special rules. In addition a Eldritch Storm may be fired. 'Eldritch Storm is a witchfire power with the following profile;  24”  S3  AP3  Assault1, Apocalyptic Blast, Fleshbane, Haywire, Pinning.

3 - Uldanorethi’s Blessing. A unit that controls this Eldar Artifact gain the Preferred Enemy and Twin-linked special rule

4 - The Bane of Vaul. A unit that controls this Eldar Artifact gain the Tank Hunter and Armor Bane special rules.

5 - Kurnous’s focus. A unit that controls this Eldar Artifact gain the Monster Hunter and Rending special rules.

6 - The Wrath of Khaine. Place a Apocalyptic Mega-blast on the Eldar Artifact. Roll once on the Catastrophic Damage table to see what Strength and AP values apply to all hits caused by the explosion.



Invisibility psychic power
Altered: units shooting at the Invisible unit do so at BS1, and hit it in melee on a 5+.


High Command Apocalypse Formations represent the supreme leaders of the armies fighting on the battlefields of the 41st Millennium, therefore duplicates of High Commands formations are not allowed.


Last edited by Timothy on Fri Oct 30, 2015 10:25 pm; edited 20 times in total
Timothy
Timothy

Posts : 240
Join date : 2013-08-18

Back to top Go down

Apocalypse battle 2015/2016 Empty Re: Apocalypse battle 2015/2016

Post by BrookM Sun Sep 13, 2015 5:14 am

Ik wil graag nog een keer meedoen, het is alweer een hele tijd geleden sinds ik voor het laatst 10" blasts en Hellstorm templates voorbij heb zien gaan bij 't Lab! pig

Ik kan tussen de 2500 - 3000 punten aan Imperial Knights & Solar Auxilia inzetten, wat mij wel goed uitkomt, gezien dit dan een laag model aantal word voor mij. Razz

Afhankelijk van hoe verre dit van te voren in te plannen is en in welke maand het valt kan ik waarschijnlijk op beide dagen, onder voorbehoud. Zo niet, niet het einde van de wereld voor mij, ik kan anders altijd op de zondag erin springen als onderdeel van Ongoing Reserves of iets dergelijks om mijn team te versterken.
BrookM
BrookM
Imperial Knight
Imperial Knight

Posts : 1362
Join date : 2013-03-29
Age : 40
Location : Hilversum

http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/user/profile/7375.page

Back to top Go down

Apocalypse battle 2015/2016 Empty Re: Apocalypse battle 2015/2016

Post by Staal Wed Sep 16, 2015 10:23 pm

Ik ben zeker in voor een dergelijke battle!

Mijn legerkeuze en puntenaantallen laat ik even open, zo kan ik een eventueel gat dichten later.

Een extra puntje voor spelers, probeer net als BrookM om niet te veel modellen op tafel te willen zetten.
60 tanks is cool, 600 cadians minder omdat dit de vaart uit het spel gaat halen.
Staal
Staal
Admin
Admin

Posts : 135
Join date : 2013-02-10
Age : 37
Location : Utrecht

https://utrechtminotaurs.actieforum.com

Back to top Go down

Apocalypse battle 2015/2016 Empty Re: Apocalypse battle 2015/2016

Post by BrookM Thu Sep 17, 2015 2:35 am

Als we punten gaan doen pig, dan zal ik deze die afgelopen zondag ter sprake is gekomen er ook gelijk maar bijzetten: Voor de mensen die aan het kijken wat voor formaties en eenheden allemaal mogelijk zijn binnen dit gehele Apocalypse gebeuren, houdt graag deze richtlijn aan: formaties en eenheden die uit eerdere (lees; oudere) boeken, edities of obscure on-line documenten komen worden niet gebruikt. Daarnaast zijn formaties en eenheden die door fangroepen zoals Taco Bell Souls etc. ook niet toegestaan.

Welke formaties mogen dan wel? Uiteraard die van relevante codex en campagne boeken (bijv. the Red Waaagh!), uit het Apocalypse boek zelf en de Apocalypse expansion boeken zoals Damnos en Damocles.
BrookM
BrookM
Imperial Knight
Imperial Knight

Posts : 1362
Join date : 2013-03-29
Age : 40
Location : Hilversum

http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/user/profile/7375.page

Back to top Go down

Apocalypse battle 2015/2016 Empty Re: Apocalypse battle 2015/2016

Post by Nagerash Thu Sep 17, 2015 2:42 am

Lijkt me leuk om een keer te doen. Ik ben dan wel redelijk gebonden aan de Necrons. 2500 tot 3000 zal wel lukken, worden dan wel vooral modellen ben ik bang.
Nagerash
Nagerash

Posts : 81
Join date : 2015-03-04
Age : 37
Location : Utrecht

Back to top Go down

Apocalypse battle 2015/2016 Empty Re: Apocalypse battle 2015/2016

Post by BrookM Fri Sep 18, 2015 8:39 am

Ik zou zeggen, kijk eerst maar hoeveel punten je bij elkaar kunt krijgen en wacht nog maar even de logistiek af. Mocht deze battle van de grond komen dan zal ik weer aparte forums aanmaken voor de teams (waarschijnlijk Team "Imperium" & Team "anything nowhere near as cool as the Imperium", maar dat is uiteraard afhankelijk van hoeveel spelers en welke legers meedoen), zodat men daar in privé wat dingen afspreken. Mocht je de enige zijn die bijv. veel modellen moet inzetten om aan het punten aantal te komen, dan kan je altijd afspreken dat iemand je helpt met het moven etc. van je dingen. Een andere optie is, zoals afgelopen zondag ook al is opgebracht, hou een deel van je leger in reserve en gooi deze in de strijd wanneer het spel al een tweetal beurten verder is en de tafel al een stuk leeg gemaakt is. Razz

Dit is misschien wel iets wat iedereen in gedachte zou kunnen houden: Niet alles moet gelijk in de strijd gegooid worden! Als vorige spellen enige indicatie waren dan is een volle tafel misschien wel mooi, maar knap klote om mee te werken! Wink
BrookM
BrookM
Imperial Knight
Imperial Knight

Posts : 1362
Join date : 2013-03-29
Age : 40
Location : Hilversum

http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/user/profile/7375.page

Back to top Go down

Apocalypse battle 2015/2016 Empty Re: Apocalypse battle 2015/2016

Post by ShasODerpy Fri Sep 18, 2015 12:02 pm

Vorige apocalypse was ik geforceerd spullen in reserve te houden vanwege te weinig deployment ruimte, laten we did hopelijk niet nogmaals tegenkomen Twisted Evil
ShasODerpy
ShasODerpy
Self-proclaimed Hero of the Tau Empire
Self-proclaimed Hero of the Tau Empire

Posts : 528
Join date : 2013-02-16
Age : 32

Back to top Go down

Apocalypse battle 2015/2016 Empty Re: Apocalypse battle 2015/2016

Post by BrookM Fri Sep 18, 2015 8:11 pm

Je kan altijd Mark heel zielig aankijken en zijn leger aan suits lenen, dan zien deze ook eens actie! Razz
BrookM
BrookM
Imperial Knight
Imperial Knight

Posts : 1362
Join date : 2013-03-29
Age : 40
Location : Hilversum

http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/user/profile/7375.page

Back to top Go down

Apocalypse battle 2015/2016 Empty Re: Apocalypse battle 2015/2016

Post by vloerbrood Sat Sep 19, 2015 7:43 pm

Ik zou graag mee doen met m'n Radical inquisitors of Orks punten aantal en leger hangt af van hoeveel tijd we hebben als voorbereiding, en hoe de teams verdeeld zijn, hoeveel tijd & ruimte we hebben en hoe we met psykers omgaan. Waarschijnlijk zal het tussen de 3000 en 5000 punten zijn en ik heb de voorkeur voor de Inquisitors maar het is behoorlijk puzzelen om een leuk leger te maken zonder superheavies wat geen last heeft van micro management.
vloerbrood
vloerbrood

Posts : 426
Join date : 2013-02-16

Back to top Go down

Apocalypse battle 2015/2016 Empty Re: Apocalypse battle 2015/2016

Post by Timothy Sat Sep 19, 2015 8:07 pm

Hey mensen even een kleine update, het punten aantal zal zo als het er nu uit ziet gaan liggen op 3000. Verder ben ik op dit moment het scenario aan het schrijven en de tafel opstelling aan het bedenken. Aangezien dit voor een deel afhankelijk is hoeveel mensen er mee doen is het wachten nog deels daarop.

Mocht je vragen, opmerkingen of ideeën hebben dan hoor ik het graag.

@Vloerbrood ik denk dat de Radical inquisitors nodig zullen zijn voor het aanvullen van de nu nog wat eenzijdige Imperium kant haha
Timothy
Timothy

Posts : 240
Join date : 2013-08-18

Back to top Go down

Apocalypse battle 2015/2016 Empty Re: Apocalypse battle 2015/2016

Post by vloerbrood Sat Sep 19, 2015 8:13 pm

Ja daar was ik al bang voor maar 3000k aan hippe tanks is een stuk makkelijker te besturen dan een foot slogging leger.


Last edited by vloerbrood on Sun Sep 20, 2015 1:06 am; edited 1 time in total
vloerbrood
vloerbrood

Posts : 426
Join date : 2013-02-16

Back to top Go down

Apocalypse battle 2015/2016 Empty Re: Apocalypse battle 2015/2016

Post by Thunderlions Sat Sep 19, 2015 9:35 pm

Op 3000 ptn kan ik wel een vrij elite leger aan Spehs Muhreens neerzetten, heb alleen geen superheavies :/
Maar ik zou het leuk vinden om mee te doen! Ik denk dat ik er dan op 1 van de dagen ben, hangt er een beetje vanaf wanneer de slachting plaats gaat vinden...
Thunderlions
Thunderlions
Champion of Humanity
Champion of Humanity

Posts : 354
Join date : 2013-02-10

Back to top Go down

Apocalypse battle 2015/2016 Empty Re: Apocalypse battle 2015/2016

Post by vloerbrood Sat Sep 19, 2015 10:04 pm

Ik heb even zitten puzzelen en het is prima te doen om een goed bestuurbaar en leuk om te spelen 3K leger te maken met wat ik aan imp heb Smile Het heeft dan wel geen super heavies.
vloerbrood
vloerbrood

Posts : 426
Join date : 2013-02-16

Back to top Go down

Apocalypse battle 2015/2016 Empty Re: Apocalypse battle 2015/2016

Post by Nagerash Sat Sep 19, 2015 10:07 pm

Je bent niet de enige hoor. Ik heb ook geen super heavies Smile
Nagerash
Nagerash

Posts : 81
Join date : 2015-03-04
Age : 37
Location : Utrecht

Back to top Go down

Apocalypse battle 2015/2016 Empty Re: Apocalypse battle 2015/2016

Post by Thunderlions Sat Sep 19, 2015 10:10 pm

Jij hebt necrons Wink
Thunderlions
Thunderlions
Champion of Humanity
Champion of Humanity

Posts : 354
Join date : 2013-02-10

Back to top Go down

Apocalypse battle 2015/2016 Empty Re: Apocalypse battle 2015/2016

Post by Nagerash Sat Sep 19, 2015 10:47 pm

Thumbs up jealous? Cool
Nagerash
Nagerash

Posts : 81
Join date : 2015-03-04
Age : 37
Location : Utrecht

Back to top Go down

Apocalypse battle 2015/2016 Empty Re: Apocalypse battle 2015/2016

Post by BrookM Sat Sep 19, 2015 10:55 pm

Nou ja, twee spelers met super-heavies is ook niet slecht. De een heeft ranged D-weapons, de ander alleen maar melee D-weapons. pig
BrookM
BrookM
Imperial Knight
Imperial Knight

Posts : 1362
Join date : 2013-03-29
Age : 40
Location : Hilversum

http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/user/profile/7375.page

Back to top Go down

Apocalypse battle 2015/2016 Empty Re: Apocalypse battle 2015/2016

Post by Thunderlions Sat Sep 19, 2015 11:11 pm

Mijn soldaten hebben in elk geval hun (zwaar geïndoctrineerde en gemanipuleerde) zielen nog :P
Thunderlions
Thunderlions
Champion of Humanity
Champion of Humanity

Posts : 354
Join date : 2013-02-10

Back to top Go down

Apocalypse battle 2015/2016 Empty Re: Apocalypse battle 2015/2016

Post by Staal Wed Sep 23, 2015 12:08 am

Ik ga wel met de imperials spelen Smile Heb nog een aantal toffe spulletjes om te testen Very Happy
Staal
Staal
Admin
Admin

Posts : 135
Join date : 2013-02-10
Age : 37
Location : Utrecht

https://utrechtminotaurs.actieforum.com

Back to top Go down

Apocalypse battle 2015/2016 Empty Re: Apocalypse battle 2015/2016

Post by Timothy Sat Sep 26, 2015 2:48 am

Als we nog één iemand weten te strikken kunnen we er een 4 vs 4 van maken. Wie oh wie durft het aan?
Timothy
Timothy

Posts : 240
Join date : 2013-08-18

Back to top Go down

Apocalypse battle 2015/2016 Empty Re: Apocalypse battle 2015/2016

Post by ShasODerpy Sat Sep 26, 2015 4:19 am

Ik sta er al bij,   maar nog wel eventjes de specific info over wat ik kan fielden, en wanneer.
Leger:  Tau!
Hoeveel: ~3.000 punten.   (Dat is dan wel met ~90 infantry/drones etc.) Eventueel nog models te lenen van Mark
Wanneer: Weekend bijna altijd mogelijk.


Even over de pointslimit...
Misschien een idee om een punten-limiet in te stellen per kant i.p.v. een limiet per speler.  
Zo hoeven mensen met minder models geen "fodder" in the zetten, en kunnen mensen met meer models het punten-gat opvullen.

Tegelijkertijd ook een mooie manier om te zorgen dat het niet weer een chaotisch  15k+ vs 15k+ potje wordt.
Debateably, dat was toch wel heel erg veel voor 2x een 6x4 tafel.


-Derp
ShasODerpy
ShasODerpy
Self-proclaimed Hero of the Tau Empire
Self-proclaimed Hero of the Tau Empire

Posts : 528
Join date : 2013-02-16
Age : 32

Back to top Go down

Apocalypse battle 2015/2016 Empty Re: Apocalypse battle 2015/2016

Post by vloerbrood Sat Sep 26, 2015 4:50 am

Het lijkt me dat het chaotische effect vooral veroorzaakt wordt door het feit dat het een multi player potje is ipv een normaal. Waardoor je elkaar steeds nodig hebt wat erg veel tijd kost en ook nog op elkaar moet wachten terwijl er een tijds limiet is. Niet dat een van ons het zou willen spelen, maar een 15k tegen 15k 1 tegen 1 potje lijkt me nergens chaotisch.

De chaos lijkt me redelijk op te vangen door meer tijd te nemen zodat de druk lager is en wachten op elkaar prima kan en als je "versplinterd" te werk gaat je team genoten eventueel de controle over laat nemen van bepaalde units. Geen "fodder" lijkt me vooral een oproep om geen loze meuk mee nemen. Niemand heeft zin om te wachten op units of acties die totaal geen effect kunnen hebben op het spel of units die zonder goede rede extreem veel tijd kosten.

[Edit] een unit fire warriors is bv een stuk minder "fodder" dan een imperial hecnmen blob met 10 verschillende ranged weapons en dit ook steeds vanplan zijn te doen. Of van die goedkope units onredelijk veel tijd vragen zoals units die aura's hebben van een niet boeiend effect waar wel veel rolls voor nodig zijn, of veel kleine jumpers units die overal out of range voor staan en niet echt iets doen maar wel steeds rollen voor achter of voor het muurtje te gaan staan.
vloerbrood
vloerbrood

Posts : 426
Join date : 2013-02-16

Back to top Go down

Apocalypse battle 2015/2016 Empty Re: Apocalypse battle 2015/2016

Post by Timothy Sat Sep 26, 2015 9:32 pm

-Update-

De eerste versie van de mission staat in de eerste post, feedback is van harte welkom.
De table setup wordt nog aan gewerkt.

Verder wil ik het fodder probleem oplossen met de "DISASTERS"
Timothy
Timothy

Posts : 240
Join date : 2013-08-18

Back to top Go down

Apocalypse battle 2015/2016 Empty Re: Apocalypse battle 2015/2016

Post by BrookM Sat Sep 26, 2015 9:40 pm

Interessant, een drietal vragen:

1. Word er ook nog steeds per kant een supreme warlord verkozen onder de spelers? Dit gezien de Divine Intervention en Finest Hour regels meedoen aan dit scenario. Ninja

2. Ik zie dat Invisibility aangepast is, betekent dit dat flamer templates dan nog steeds niets kunnen raken dat invisible is?

3. De kans is heel groot dat ik pas op de tweede dag kan meedoen (vanwege werk), moet ik dan wel alvast van te voren aangeven hoeveel units ik meeneem voor de speciale deployment regel?
BrookM
BrookM
Imperial Knight
Imperial Knight

Posts : 1362
Join date : 2013-03-29
Age : 40
Location : Hilversum

http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/user/profile/7375.page

Back to top Go down

Apocalypse battle 2015/2016 Empty Re: Apocalypse battle 2015/2016

Post by vloerbrood Sat Sep 26, 2015 10:46 pm

Hier is wat feedback ( doe er mee wat je wilt, het is jouw scenario )

Forge world sources, dit is te beperkt. Ik durf het niet van alle legers zo te zeggen maar weet vrij zeker dat alle ork en appocalypse sources af vallen. Ik zou de lijst vervangen door.
-Geen regels uit white dwarfs voor de reboot. Na de reboot wil je iig wel hebben om units als de looted wagon toe te staan.
-Geen chapter approved -> Dit is de grootste bron van rare oude regels. Als je alle white dwarfs toe staat sta je die ook toe, want chapter approved boeken waren samengesteld uit chapter approved regels in de oude white dwarfs. Personlijk vindt ik de oude chapter approved regels leuk, regels voor enslavers en grote xenos hagedissen zijn geniaal maar als je geen rare dingen wilt is het het beste om dit af te schermen.
-Geen Appocalypse bronnen van voor de appocalypse reboot van 2013 -> Hierdoor vallen alle rare units af zoals Ork mine layers en obscure titans en zo. Maar heb je wel toegang tot appocalypse formaties en IA:appoc heeft voor bijna alle xenos races de nieuwste regels van veel vehicles.
-Niets uit eerdere publicaties dan 7 of eerder -> IA 7 is siege of vraks die is laatst geupdate. IA8 is raid on kastle novem die is nog niet geupdate voor veel ork units is dit de meest recente source.

GROUND CONTROL
Controlling a objective during the scheduled break rewards 1 strategic victory point. Controlling a objective at the end of the game rewards 2 strategic victory points.
Geweldig idee.

1. First Blood: Per the book.
-> Dit mag van mij wel weg effectief is dat in appoc +1 punt voor de speler die start. Want als je met supper heavies schiet op een transport  of marines equivalent unit is die altijd dood.



5. First Strike: A player earns this point if they destroy an enemy unit in the first game turn.
Note: Both players can earn this point
Mogelijk leuk om elke speler van te maken. Zodat het nog spannend is of elke speler het wel haalt ipv of iemand een unit weg kan schieten.

King of the hill

Note: Independent Characters only count as a point for this objective if they are not in a unit.
waarom ?
Dit lijkt me iets anders doen dan dat je zou hopen dat het zou doen.
1) De IC in een unit is geen eigen unit meer volgens de regels. Waardoor je dus nooit kunt hebben dat een IC + unit als 2 units telt.
2) Wat dit wel doet is als een IC de enige man is van een unit die de area raakt de hele unit ineens niet me gaat tellen.

Invisibility  nerf of wat voor "balancerende" nerf in appocalypse dan ook.
Zou ik niet aan beginnen
Dit is niet een normaal potje 40k waar het een uitschieter is. Dit is appocalypse waar appoc formaties en strategic assets dezelfde opties buffs geven of erger. Nerfen van een van een van die opties is redelijk arbitrair. Tyranids hebben bv een formatie die je laat snap shooten als je met een 1d3 onder het aantal beurten rolt en zo zijn er wel meer. Bovendien is het maar de vraag of invisibility in appoc zo veel sterker is dan bv de Veil of Tears power die voor een warp charge er voor zorgt dat je alleen op de unit mag schieten als je binnen 2d6*2 " staat, wat met de appoc table size zo'n beetje betekend dat praktisch niemand op de unit mag schieten.


Warlords
-> Ik zou elke speler en warlord + finest hour geven ipv een per team dat lijkt mij het leukst

-> Strategic assets
Elke speler krijgt er maar 1 en er is geen enkele mogelijkheid om er meer te verdienen. Als je dit niet als regel toevoegt kun je gewoon command formaties spammen en er zo 5 per speler hebben. Wat het hele potje kan beslissen

Tijd per beurt
-> meer dan de vorige keer per beurt 2x zo veel ? Zodat iedereen kan relaxen ipv stressen

Deployment zone / tafel grote
-> We hebben nu veel meer tafels ter beschikking het lijkt me tof om daar ook gebruik van te maken en meer ruimte te hebben dan de vorige keer.


DISASTERS om tijd te besparen
-> NIET DOEN. ( dit is een mening, maar wel een sterke )
1) Je unit at random verliezen ipv door een tegenstander die er op schiet is stom.
2) Disasters raken altijd bepaalde legers sterker dan andere waardoor dit effect nog meer vergroot wordt.
3) Disasters kosten belachelijk veel tijd, Een muur van 10 units van 10 fire warriors kosten niet zo heel veel tijd. die schieten een paar keer en dan ben je klaar. Disasters voegen een phase toe aan elke ronde waarin ze rollen wat ze doen met alle uinits  en waarna dat helemaal uit gerold moet worden. Als ik zou moetne kiezen zou ik die tijd liever besteden aan die paar units fire warriors die er ook echt stoer uit zien dan dat ik af moet wachten of m'n units wel of niet random dood vallen.

DISASTERS door speler acties
Ik zou het aan zetten van DISASTERS door spelers uit zetten. Er zijn bv een paar formaties en powers vrij simpel vrij serieuze disasters aan kunnen zetten zonder dat er iemand ook maar iets tegen kan doen. Dit lijkt mij geen leuke toevoeging aan het spel.

Goed team overleg lijkt me een betere manier om de legers een beetje leuk te houden. Zoals het er nu uit ziet heeft elk team genoeg ervaren spelers om de meest rare tijdverslindende uitwassen te voorkomen. Ik neem aan dat als er iemand op het geniale idee komt om met 300 losse servitors te gaan spelen de team mates daar wel een mening over hebben. :P


Desperate allies & Comes at the appocalypse
-> Doen we hier aan of is het slechtste allies of C. ?


Last edited by vloerbrood on Fri Oct 02, 2015 2:15 am; edited 4 times in total
vloerbrood
vloerbrood

Posts : 426
Join date : 2013-02-16

Back to top Go down

Apocalypse battle 2015/2016 Empty Re: Apocalypse battle 2015/2016

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 5 1, 2, 3, 4, 5  Next

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum